در هر شبکه ای که مجازی سازی در آن وجود داشته باشد،Vcenter یکی از سرویس های بسیار مهم و حیاتی است.یکی از عمده ترین مشکلاتی که ادمین ها با آن مواجه می شوند خطای A General system error occurred: Connection refused است،که طی آن  Vcenter اجازه روشن و یا خاموش کردن ماشین ها و حتی تغییر در تنظیمات آن ها را به ادمین نمی دهد.

 

 

برای حل این مشکل ابتدا نیاز دارید تا از طریق ssh به shell در VCSA دسترسی پیدا کنید، پس ابتدا نیاز دارید ssh و shell را در Vcenter فعال کنید.

 

 

بعد از فعال کردن ssh و shell، از طریق ssh به VCSA متصل می شویم.سپس وضعیت Hard Drive ها را با دستور زیر چک میکنیم

 

 

 

 

به دقت حجم تمام Drive ها را بررسی کنید.همانطور که میبینید حجم استوریج Log ما کاملاً پر شده و این امر باعث ایجاد اختلال در کار VCSA گردیده است.یک راه بسیار ساده برای برطرف کردن این مشکل،افزایش حجم Storage است که به کمک (LVM (Logical volume Manager در VCSA ورژن ۶ و بالاتر،به راحتی قابل انجام است.

 

 

برای افزایش حجم Storage به Vsphere Client رفته و تنظیمات VCSA را باز میکنیم و مطابق شکل بالا به Hard شماره ۵ خود رفته و حجم آن را افزایش می دهیم ،حال تنظیمات را ذخیره کرده و خارج می شویم  اما کار ما به اتمام نرسیده و این حجم اضافه شده باید توسط VCSA شناخته شود،پس برای انجام مراحل بعدی کار مجدداً به Shell بر میگردیم.

 

برای شناساندن حجم اضافه شده کافیست دستور زیر را در shell وارد کنید

 

 

 

برای اطمینان از اضافه شدن حجم افزایش یافته،مجدد دستور زیر را اجرا کنید

 

 

همانطور که مشاهده می کنید حجم ما با موفقیت اضافه شده و حال باید مشکل ما رفع شده باشد اما در صورتی که هنوز هم با خطای A General system error occurred: Connection refused مواجه می شوید کافیست سرویس vmware-vpx-workflow خود را با دستور های زیر یکبار stop و start کنید و یا سرور VCSA را یکبار Restart کنید.